story of purple cap to his bloggers and visitors . dont forget follow my blog :)

met my primary school teacher ,

here is some of my story to share with you, :D
 satu hari aku pergi laa lepakk dengan mmber aku 3 org , then tengahh sembang-sembang aku terusha ade sorg wanita nieh dengan anak-anak dia, then aku usha jelaaa, mcm kenall  duuu ehhh "cikgu dalina!" .  aku bertemu semula secara tidak sengaja dgn cikgu sekolah rendah aku , she's Puan Dalina , dia guru kelas and ckgu math aku time aku darjah 6 , hahaha . Then aku pon citer ahh kan mmber2 aku pasal cikgu niehh, antare pengalaman  yang aku berhantu di kepala otak dan akal fikiran aku :
-dia sebat aku dengan rotan! damn cool.
-dia baling marker pen kat dlm class time aku tidoe !
-dia marah aku depan org ramai kat kantin ! 
-dia ucap "tahniah dapat A math upsr" kat aku.
-dia gelak paling besar kat aku , first time bebeh ! kalo tak serious memanjang.
aku mcm nk tegur dia tapi takut dia tk kenal aku, sebab aku dh kurus , dulu aku gemuk ! hahah, perasan jap ,  tibe2 dia senyum kat aku , aku pung dengan biase nyee senyumm laa balikk, tapi dia dh bertambah kaye skrg,  pkai kereta mewah, kalah principle sekolahh saya , haha
  time nk balik lepak tu, aku pung dengann bangge pergi tegur dia,
farish    : asalamualaikum cikgu !
puan D : mualaikumsalam farish ! hensem kmu skrg, (senyum)
farish    : hahah , mne ade laa ckguu. ckgu still kat sekolah lame ? rindu lame tk jmpe ckgu dah , 5tahun .
puan D : haha kamu nie, ckgu kat sekolahh lame lagi laa,kamu buad ape skrg ?
farish    : oohhh, sy belajar kat sekolah menengah laaa , form 5 lg amik science stream ,
puan D : spm la ? bagus la, semoga berjaye, belajar elok-elok.
farish    : terima kasih cikgu, oke ckgu sy balik dulu .
puan D : okay,

time balikk aku punye laa segan , dh laa aku just pkai shortpand and sweaters , haha , tapi umpah best dapat jumpe cikgu DALINA , she the best teacher I had. thanks teacher thanks god . 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.